Kuidas valja moelda kehakaalu protsendi kaotuse

Kui raske on kaalust alla võtta, kui teie silme ees on nii palju maitsvat toitu ja teie hinges on karskusest veenvaid motiive. Seljavalud, liigesevalud, peavalud,» kirjeldab Evelin.

Terviseriskidega on seotud just siseelundite ümbruse rasv. Kui kehakaalu langetada aeglaselt, on tulemused püsivamad.

kuidas valja moelda kehakaalu protsendi kaotuse

FOTO: Vida Press Kui ülekaalu puhul oleks asi ainult inimeste välimuses, poleks vaja seda lugu ei kirjutada ega lugeda. Tegelikult on normis kehakaal elu ja tervise küsimus. Rohkem kui 90 protsenti juhtudest on esimese südameataki risk seotud ebatervisliku toitumise, vähese kehalise aktiivsuse, kõrge vererõhu, suhkruhaiguse ja stressiga, aga ka suitsetamise ja alkoholi liigtarvitamisega. Südame-veresoonkonna haigused on kogu maailmas varajaste surmade enne Ja kuigi suremus südamehaigustesse väheneb Eestis õnneks pidevalt, oleme ikka veel Euroopas esireas.

Kas teie arst aitab teil kaalust alla võtta?

Südamehaigustega ülekaalu põhjustatud eluohtlike tervisehädade rasva poletuspadjad aga alles algab.

Ülekaal lühendab elu «Rasvumine soodustab mitmete raskete krooniliste haiguste ja tervisehäirete tekkimist: kõrgvererõhktõbi, kolesterooli ja teiste vererasvade regulatsioonihäire, südame isheemiatõbi, südamepuudulikkus, aga ka teist tüüpi suhkruhaigus, maksa rasvkahjustus, sapikivitõbi, mao-söögitoru tagasivooluhaigus, luu- ja liigeshaigused, depressioon, astma ning mitmed pahaloomulised kasvajad,» loetleb Tartu Ülikooli peremeditsiinikliiniku õppejõud ja ülikooli perearstikeskuse perearst dr Anneli Rätsep.

Ülekaalulistel on oluliselt sagedamini uneaegseid hingamishäireid, nagu uneapnoe,» lisab arst. Pole kahtlust: ülekaal vähendab eluaastaid. Ta nendib, et ülekaalus inimeste hulk kasvab nii kogu maailmas kui Eestis. Ohtlik kõhupekk Viimastel kümnenditel on teadlased avastanud, et on mitut liiki rasvkude ja on oluline vahe, kus rasv paikneb.

Terviseriskidega on seotud just siseelundite ümbruse rasv, mida saab hinnata vööümbermõõdu kaudu.

Kehakaal ei ole mitte ilu, vaid elu küsimus

Seda olukorda nimetatakse metaboolseks sündroomiks. Metaboolse sündroomiga inimestel on aga VIIS korda suurem risk haigestuda teist tüüpi diabeeti ja KAKS korda kõrgem südameveresoonkonna haiguse risk võrreldes nende inimestega, kel metaboolset sündroomi pole. Dr Triin Egliti uurimistööst selgub, et 26 protsendil Eesti elanikest on metaboolne sündroom.

kuidas valja moelda kehakaalu protsendi kaotuse

See on väga suur hulk inimesi, kuidas valja moelda kehakaalu protsendi kaotuse eluviisi muutusega on võimalik raskeid kroonilisi haigusi ära hoida.

Tema tervis läks ülekaalu tõttu nii halvaks, et ei kannatanud oma hädasid enam välja. Seljavalud, liigesevalud, peavalud,» kirjeldab Evelin. Väikeste laste emana otsustas ta, et nii enam ei saa. Ta langetas oma kehakaalu 20 kilo võrra — 86 kilo asemel kaalub cm pikkune naine nüüd Pea- selja ja liigesevalud on kadunud, tervisenäitajad ideaalsed!

kuidas valja moelda kehakaalu protsendi kaotuse

Kaalulangust alustas ta esialgu omal käel. See kestis kokku mõni kuu, kaootiliselt, kuni oli jälle alguspunktis tagasi. Tagantjärele vaadates oli seegi jälle iseendale leitud vabandus, miks mitte liikuma hakata,» tõdeb Evelin. Ta koostas mulle tervisliku toitumise programmi koos treeningukavaga.

Salamisi küll lootsin, et äkki siiski ei peaks liikuma hakkama, piisaks ehk ainult toitumisest…» Kuid allahindlust ei tehtud.

Kuidas säilitada oma kehakaalu langus

Ja Evelini algne vorm oli tõesti kasin. Treener mõõtis esimesel kohtumisel Evelini ja tegi talle kehalised katsed.

Kõlas start, ja ma ei liikunud millimeetritki, isegi kui oleksin meeletu pingutuse teinud. Pidi ta ju arvestama kahe väikese lapse ja nende päevaplaanidega. Tuli ette, kus lausa silmad vees trenažöörile istusin või vastu tahtmist kõndima läksin, vahel olin lihtsalt tüdinud ja väsinud. Siis süüdistasin end alati, et miks ma üldse end nii käest ära lasin.

kuidas valja moelda kehakaalu protsendi kaotuse

Mõnda aega enne trenni algust tegin talle kõne, kus ajasin oma mittetuleku laste jonnituuride kaela või mõtlesin midagi muud vabandavat välja,» meenutab Evelin. Mul hakkas kuidagi piinlik.

kuidas valja moelda kehakaalu protsendi kaotuse

Loomulikult läksin ma lõpuks ikkagi kohale. Mõnda aega veel jalutasin sealt harjumusest mööda ja vaatasin, mis müügil on. Laps aga kasvas ega tahtnud enam hästi vankris püsida, tuli ette häälekaid jonnituure, aga mina pidin siiski oma aja täis kõndima. Nii me ikka peaaegu viis kuud koos kõndisime.

Ei peatanud kuidas valja moelda kehakaalu protsendi kaotuse vihm ega suvekuumus. Iga päev parem olla Evelini enesetunne hakkas paremuse poole liikuma tasapisi ja aegamööda, kuid seda kindlamalt.

kuidas valja moelda kehakaalu protsendi kaotuse

Kaal hakkas kohe ilusasti kahanema. Treener aga rõhutas: mida rahulikumalt kaal alla tuleb, seda püsivam ta pärast on. Siis püsis kaalunumber paar nädalat pea ühe koha peal ja seejärel vaikselt jälle alanes.

Arst: kaalu langetamisel aitavad paljud lihtsad nipid

Otse loomulikult läks kogu perekond üle tervislikule menüüle. Ka elukaaslane kaotas kaalus pea kaheksa kilo. Juhtus ka nii, et käsi või jalg ei pidanud pingele vastu, siis tegime koos treeneriga plaanides kohe muutusi, vahetasime harjutusi või jätsin osa mõneks ajaks vahele,» räägib Evelin.

Loomuliku kaalulanguse näpunäited ja kuidas kaalust alla võtta loomulikult Loomuliku kaalulanguse näpunäited ja kuidas kaalust alla võtta loomulikult Kaalu kaotamine võib olla raske. Jah, seal on arvukalt dieete, treeningharjumusi ja tablette, mis tunduvad teekaardina kaalulangetuse lubanud maale. Kuid päeva lõpuks tähendab kilode hoidmine oma elustiili muutmist.

Selja sain paari kuuga juba palju-palju paindlikumaks ja pehmemaks. Põlveliigesed samuti. Puus ehk tegi pea pool aastat jonnakat valu, eriti pärast treeninguid.

Kuidas leida ülitugevat motivatsiooni kaalu langetamiseks Depressioon Kuidas kaalust alla võtta? Praegu on toitumisspetsialistid välja töötanud sadu dieete ja sporditreenerid on valmis valima individuaalsed treeningprogrammid kõigile, kes soovivad kaalust alla võtta. Kuid selleks, et sundida ennast vähemalt aeg-ajalt trenni tegema või dieeti pidama, on teil vaja kaalukaotuse jaoks kõige karmimat, võimsamat ja ülimat motivatsiooni. Jah, tõepoolest, aga miks kaalust alla võtta?

Keha polnud ju treeningutega harjunud. Perearstilt sain samuti kinnituse väga hea tervisliku seisundi kohta. Enesetunne on praegu suurepärane! Treeningud on nüüd mu hobi ja puhkus.

Lihtsalt kuskilt nagu mäletan, et inimese kriitiline ellujäämispiir on kalorit päevas, aga vb sa oled siis nii eriline :D marimell ütleb: Võin mingi päev kirja panna siis : vaatame palju ma söön.

Varsti ehk suurendan veidi koormust. Mõtlen, et raputaks viis kilo veel maha.